När det inte blir som man tänkt sig

När man åker på semester förväntar man sig att allt ska bli frid och fröjd. Boende kanske är bokat flera månader i förväg och allt har sett bra ut på bilderna. Allt är betalt och man ska bara kunna komma dit och ta det lugnt. Men så kanske det där händer som inte får hända. Boendet kanske är en katastrof.

Vad har hänt?

Om boendet inte visar sig uppfylla det som utlovats bör man ta kontakt med uthyraren med en gång och förklara läget. Kanske har man fått fel boende eller så har något blivit fel i kommunikationen?

Vilka alternativ finns?

Om det inte finns någon konkret lösning bör man titta på andra alternativ. Kan man få ett annat rum eller en annan stuga? Finns det ett annat boende i närheten som har lediga rum? Kanske måste man åka längre för att finna någon stans att bo? Man kanske kan klara en natt i det sämre boendet och hitta ett bättre dagen efter.

Pengarna tillbaka

Allt som oftast vill man ha pengarna tillbaka om boendet inte fungerar. Om uthyraren inte vill betala tillbaka pengarna kan man till exempel vända sig till Allmänna reklamationsnämnden för att få hjälp.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *